top of page

היום הראשון שלנו - פינוקיו ועוד..

בלילה היה לי ממש קשה להרדם, המון מחשבות ודאגות השאירו אותי ערה עד אמצע הלילה מכינה ומייצרת דברים לילדים.

מצאתי עצמי נסחפת ללמידה על פינוקיו וניסיתי להבין מה כל כך מושך אותי אליו מחדש ולמה דווקא עכשיו.

פינוקיו זה אחד הסיפורים האהובים עלי ביותר , זוכרת את הציפייה לפרק חדש בטלוויזיה וההזדהות עם בובת העץ האנושית הזו. הטוב שלה, האמונה באנשים, התמימות הנפלאה הזו לצד ההסתבכות הפכה אותה לכל כך אנושית ואהובה. דור שלם של ילדים ממקומות שונים בעולם, גדל יחד איתה ועבר איתה את אותן הרפתקאות בדרך אל הפיכתה לילד אמיתי.

הסיפור הנפלא הזה נולד באיטליה ואולי בגלל זה אני מרגישה שפינוקיו הגיע אלי ככה פתאום מחדש וסחף אותי שוב אחריו. הלב ממש נקרע כשרואים את כל הסבל והמצוקה באיטליה ובכלל בעולם. אבל איטליה, שלצערי עד כה לא ביקרתי בה, משאירה אותי דומעת בכל פעם כשאני רואה סרטונים של אנשים יוצאים למרפסות ושרים כדי לעודד האחד את השני.

בכל אחד מאיתנו יש אופטימיות ופסימיות כי אנחנו בסך הכל מורכבים מימין ושמאל, חסדים וגבורה, צד עם יצר טוב וצד עם יצר רע. וכשמרגישים פסימיים, נשמח להתעודד וכשמרגישים אופטימיים נשמח לעודד. ערבות הדדית ממשית.


הסמליות בסיפורו של פינוקיו, ממש מתאימה לתקופה הזו של הסקרנות שנולדנו איתה, הרצון שלנו להתקדם מעלה, להשיג יותר, ליצור יותר, לקבל יותר ולתת יותר, כל אלו כל כך טבעיים ואי אפשר להפריד אותם כמעט מהצד השני של הסקרנות: מהטעויות, מהכישלונות ומההסתבכויות.

אל לנו לשכוח שכל אלו הם דברים טבעיים. יתכן ונסחפנו קצת ברצוננו לטרוף את העולם, ברצוננו להשיג יותר ולכבוש יותר. ומכאן, תפילה קטנה לה' שירחם עלינו כי אולי קצת הגזמנו, אבל כל זה הגיע כחלק מעבודת הברורים שאנו עושים. להבדיל בין טוב לרע

עבודת הבירורים היא התהליך שאנו עוברים בחיינו בעולם הזה עפ"י תורת הקבלה, ובבירורים שלנו אנו למדים מה קו האמצע. אנו מגלים חסדים ודינים על בשרנו כדי להבין מה טוב ומה רע, או במילים אחרות ונכונות יותר, אנו לומדים מה אלוקי ומה לא.

ואנחנו הרי אלוקיים ולפיכך המסע שלנו הוא למעשה, להבין ולהיזכר מי אנחנו באמת.



החלטנו שנקרא את הספר "פינוקיו" בהמשכים בימים אלו והראיתי להם תמונות מטוסקנה היפהפיה ששם חי ונולד הסופר אנריקו מזנטי.


במהלך השבוע נשוחח על הדמות והשינוי שחל בה, על הדמויות הנוספות שמופיעות בסיפור ועל המסרים שניתן ללמוד מהסיפור. (ממליצה לחזור לפוסט הזה שוב בשבוע הבא הוא יתעדכן בפעילויות נוספות)





את השבוע תכננתי בדף הזה שיצרתי במיוחד לשבועות הקרובים, דומה מאוד למאמפלן שלי, אך מדוייק יותר לתקופה הזאת.

את כל הרעיונות לפעילויות שעד כה הילדים העלו, כתבתי למטה ובכל יום נבחר אחת ונעשה אותה.



את דורי לימדתי על מבנה הפרח.

הגשתי את הנושא, כפי שאשתדל להגיש מידי יום, במגש עץ שרכשתי במקס סטוק.


התחלנו מציור הפרח כדי ללמוד ולהבין ממה הוא מורכב.



המשכנו בדפי עבודה. אני הקראתי , דורי גזר חלק והדביק


עם ראמי החמוד, אני עדיין מתלבטת מה לעשות... העברנו את היום בעיקר במשחקים, כמו בימי שבת. בינתיים, עד שאחליט על נושא, הוא צייר עם צבעי מים





חומרים:


bottom of page