top of page

חג החנוכה בביתנו

חג חנוכה הוא אחד החגים המשמעותיים ביותר בתפיסתי, הוא מדבר על שני כוחות פנימיים המנוגדים זה לזה, שנמצאים בתוכנו, מחכים לרגע בו נכתיר את הראוי מבניהם.

האחד מדבר על תפיסת העולם כזמנית, חולפת ולכן מייצר בנו רצון לטרוף את החיים עכשיו, במיידי, כי אם לא נטרוף, זה יעלם, יתמוסס. כל תאוות העולם מצויות בו. (באופן סימבולי מייצג את היוונים)

האחר, מדבר על נצחיות. אנחנו הרי אלוקיים. אין עניין של הספק מהיר, אלא יש עניין של אמת. חיפוש אחר האמת, משמעות החיים והבנת סודות החיים. (באופן סימבולי מייצג את המכבים)

האחד קשור בהגיון וידע, והאחר קשור ללב, הוא מתחיל איפה שההיגיון נגמר ואי אפשר להבין אותו דרך ההיגיון, והדרך אליו היא רק באמצעות הלב

או במילים אחרות, המלחמה הפנימית של עולם החומר מול עולם הרוח. החושך שמסמל את השכחה והאור שמסמל את ההיזכרות בכך שאנחנו נשמות נצחיות ובאור שיש בנו שבאנו להאיר.


חג האורות שלנו מסמל את תחילת חודש חגי אור ברחבי העולם כשמטרת כולם היא להאיר את החשכה הפנימית והחיצונית שנמצאת בחודשי החורף הקרים. מחשבות שליליות, חוסר אמונה, חוסר תקווה - להחליף את כל אלו בהתמקדות בנקודת אור ולחפש את הטוב שבכל דבר שקורה.



---


הכנסנו את הבית לאווירת החג עם מגוון רחב של חנוכיות שהילדים הכינו השנה ובשנים הקודמות, קישוט עם יצירות שונות, ספרים, שירים והמון פעילויות!




שנתחיל?


הנה הצצה לתערוכת החנוכיות של ילדיי

הכנתי לילדים מגשי יצירה לחג החנוכה, מנהג שאני עושה אחת לשבוע שמעודד אותם ליצור יצירות באופן עקבי. את היצירות השונות אני תולה בכניסה למרחב הספרייה, הלמידה והמשחק הביתי.



את ארוחת השישי 11.12 הילדים סידרו באווירת חנוכה עם סביבונים


הכנתי לדור (5) ולראם (3) את סמלי החג לגזירה (דורי) וצביעה (שניהם)

גם יוני ומיה קיבלו משימה, לבחור סמלי חג, לצבוע אותם ולכתוב מאחורה מקור אור בחייהם, משהו שמשמח אותם.



לגדולים שלי הכנתי את ה "אוצרות שצברתי השנה", למרות שבדרך כלל הפעילות מסכמת שנה עברית, הפעם רציתי שתסכם את שנת 2020, כשנה לועזית.

בחרתי לדור וראם ספרים שעוסקים במעשים טובים:

הם גם שיחקו בסביבונים

בין כל הפעילויות הכייפיות והמשמחות האלו, היה חשוב לי לעבוד על תחומי דעת ומיומנויות שנדרשות בהם בהתאם לגיל.

להורדת המדריך לחצו כאן




חומרים:

חנוכה בגן הילדים קבצים להדפסה



bottom of page