top of page

מחדשת את חדר הלמידה

אחת למספר חודשים, כשאני מרגישה שמה שיש בחדר הלמידה בביתנו, "קטן" על הילדים, אני מייצרת חומרים, קונה אביזרים ועוד, כדי ליצור להם סביבה חדישה ומותאמת יותר לצרכים שלהם.

מי שלא מכירה וחדשה כאן באתר, אשתף שיש לי ארבעה ילדים וחדר הלמידה כעת מותאם לשניים הצעירים יותר. לדורי בן הארבע ולראם בן השנתיים.

שניהם הולכים למסגרות נפלאות ונהנים מגננות ואנשי צוות מצויינים ומעוררי השראה, אבל אני תמיד נותנת מעבר, גם כי זה בלתי נשלט, חלק מהמהות שלי וגם בגלל שהם מצפים לזה ורוצים את זה ודוחפים לזה אחרי שרואים שאני מכינה חומרי הוראה לאחרים ולתלמידים שלי.


הילדים 'עלו שלב' ולכן הוצאתי פאזלים ומשחקים רבים שעד לפני כשבועיים כיכבו אצלנו ובשבועיים האחרונים הפכו להיות קלים מידי. הכנסתי את כולם לשקיות רב פעמיות גדולות ובמהלך השבוע, אחרי שאראה שהם לא מחפשים את המשחקים שוב, אכניס אותם למחסן.

בינתיים, התחלתי בארגון המרחב . הוצאתי את הכוורת לחדר המשותף שלהם ובמקומה הצמדתי לקיר לוחות שעם. האמת, שרציתי לוח שטיח שיהיה נוח יותר לעבוד עם הסקוטש'ים, אבל לא הצלחתי להשיג ולכן הצמדתי סקוטשי'ם ללוחות השעם.


אותיות האנגלית הן לראם שמגלה חיבור מעניין ולא צפוי לשפה האנגלית. אני תמיד משתשעת עם הרעיון שבזמנו, לפני שידעתי שאני בהריון איתו, היינו אמורים לצאת לרילוקיישן לארה"ב. בסופו של דבר הרילוקיישן בוטל, ואני משתעשעת עם המחשבה שכנראה ראם היה אמור לדבר אנגלית מגיל צעיר ולכן הוא נולד עם זה.

האמת שזה ממש מעניין הדחף שלו לאנגלית, כי אין ממש הסבר הגיוני לזה, בטח שלא לילד שגדל בבית ישראלי עם אמא מורה לעברית (: המילה הראשונה שלו היתה STAR ובגיל פחות משנתיים הכיר את כל אותיות הABC. כעת יודע גם מספרים באנגלית.

קטע, נכון?



דורי כעת חזק בעניין הסביבונים והביי בליידים שהוא ממש אוהב. חוץ מזה אוהב מאוד חוברות שאני קונה או מכינה לו. אוהב פעילויות מאתגרות, אותיות הא-ב וחשבון ולכן אני מכינה לו כל מיני חוברות ואתגרים. ברוב הפעמים הוא ממש מכריח אותי להכין, גם כשאני מאוד עייפה (:

לדורי הכנתי את אותיות הא-ב כי זה מה שמדבר אליו ויש לו המון תרגולי מספרים נחמדים וכייפים שהוא כבר שולט בהם. אני מחכה עוד קצת כדי להבין במדוייק מה הוא צריך וליצור את זה עבורו.

המשיכה של ראם לאנגלית, יצרה מצב שגם דור מעוניין ללמוד, אני לא מלמדת אותו כלל אנגלית כי זה עלול לבלבל (עם ראם אין ממש שליטה על זה הוא דוחף לשם וזה מגיע מתוכו), אבל רואה אותו פוזל לכיוון וקולט כל מיני..


יהיו עוד המון תוספות אבל הנה הראשונות

כאן יצרתי אותיות קטנות יחסית, שיוכל לשחק איתן בשלב זה ובשלב מתקדם גם לסדר אותן לפי סדר הא-ב.

בחרתי בסמלים ספציפיים מסיבות שונות, שאולי אפרט עליהם בפוסט ייעודי לזה הקשור לתודעה.


אותיות האנגלית שיצרתי גדולות יותר וכאן העליתי את ראם שלב נוסף שכן הוא לא מכיר את האותיות הקטנות באנגלית, אלא רק את הגדולות. זה נמצא שם ומבלבל אותו מעט. מניחה שהוא יבין שזו אותה אות בהקדם..

הוא שולט בכל האותיות, יודע את שמן, יודע לזהות אותן ולאחרונה אפילו מנסה לכתוב אותן ולכן השילוב של אות גדולה עם קטנה מאתגר אותו.

השולחן הזה, הוא אחד הדברים הכי מרכזיים בחודש האחרון לדורי וראם. הם מבלים עליו המון. ראם מבקש דף וצבע ודורי אוהב את החוברות שלו.

שני בנים זה גם המון ריבים ומכות לפעמים..(: .. אבל הרגעים האלו הם באמת הנאה צרופה.


חומרים:


bottom of page