top of page

דוכן מתוקים

לדמיון יש כח ועוצמה חזקים באופן כל כך משמעותי ולכן לשימוש בדימיון, אם נעשה באופן מיטבי וטוב, יש את היכולת להחיות בנו דברים נסתרים, חלומות ישנים, הגשמת יעדים ועוד כל כך הרבה, מעבר לכל תבנית אפשרית.

תלמידים רבים, מגיעים לבית הספר עם תקווה פנימית לחוש ברגשות עזים של אהבה לתוכן לימודי כלשהו שיניע בהם משהו בפנימיות, משהו שירטיט אותם, ילהיב אותם ויתן להם מצע גידול לרעיונות וליצירתיות כי בת'כלס זה הדבר העיקרי בלמידה. משהו שיצית בנו השתוקקות.

יש דרכים רבות להכניס תוכן שמעורר בהם את אותו רגש שמדליק את האור בעיניים

ולמתוקים, יש את היכולת הזאת שגלומה בהם. מי שנמשך למתוקים יודע שהם 'מדליקים' אותנו, מאירים אותנו ובנו את ההרגשה שאנחנו מתפנקים, מתענגים. הביטוי "המתקת דינים" קשור למתיקות שנשלחת אלינו במטרה להקל, לענג, לרחם לחבק, לחמול, לחסוך ועוד...

כבר זמן מה שאני רוצה להכין "דוכן" לתלמידים ולילדים שלי שיאפשר להם להתענג על הדימיון, להתמוגג מהמתיקות ולהרגיש אותה בפה גם אם היא לא ממשית. כי אם תבקשו מהילדים לעצום עיניים ולדמיין אכילה של משהו מתוק (או מלוח או מר ועוד) הם ממש ירגישו את הטעם המתקתק הזה כאילו הם באמת אוכלים משהו מתוק. כל זה מאוד הגיוני והוא קשור לתודעה ולמוח שלנו.

לכן החלטתי להכין דוכן מתוקים שיהווה בסיס נפלא ללמידה רב גילית (חיבור חיסור עם ובלי המרה ופריטה, בעיות מילוליות ברמות שונות כפל, חזרות, שברים ועוד..)

הדוכן הזה ישמש כמצע מתוק ללמידה רב גילית כייפית שתאפשר לילדים לתרגל מתמטיקה ברמות שונות ובהתאם לצורך.

הילדים יקבלו רשימת קניות פתוחה ויוכלו לכתוב בה את מה שירצו לקנות בדוכן המתוקים, ניתן גם לתת להם שאלות מוכנות (יעלה בפוסט הבא)

* הזדמנות לדבר על עוגה, עוגיה, עוגונית. גיזרון: עיגול, מעגל.


תהנו,

מציעה לתת להם לאכול מיד אחרי הפעילות, ארוחת 🥰עשר, שפתאום תהיה להם מתוקה במיוחד

חומרים:

bottom of page