top of page

לומדים על היקום


אין דבר יותר נעים מלהביט מעלה אל השמיים. כשאנחנו מביטים בהם, משהו מתעורר בנו. אולי זיכרון ישן? אולי הרגשה של יראה? התרגשות? הרגשה של התרחבות? פליאה?

השמיים מאפשרים לנו לחלום חלומות גדולים ולהגשים דברים שבעבר חשבנו שהם בלתי אפשריים.


בימים מורכבים שכאלו, של מגפה עולמית, שנאה בתוך העם ודאגה, רציתי לכוון את ההסתכלות שלנו כלפי מעלה, לעבר השמיים. כשמביטים בהם הלב מתרחב, המחשבות משתנות והלב נפתח.

גם אתם מרגישים ככה?


התחלנו בלהביט בהם בכל יום ובכל הזדמנות ולראות איך הם נראים באמת. לשם כך הורדנו אפליקציה חינמית לנייד, והתחלנו לצאת מידי ערב (זה ממש ממכר ואי אפשר להפסיק) כדי לראות היכן הכוכבים ממוקמים. האפליקציה משלבת גם מנגינה קוסמית והופכת את החוויה לקסומה ממש.

האפליקציה נקראת: StarTracker

כמה ימים אחרי שהתחלנו להביט בשמיים באופן קבוע, לצאת לטיולים ליליים ברכב וברגל, החלטנו שזה כל כך מעניין שניתן גם לזה זמן איכות ונכין שבוע למידה מרתק בנושא.

אז כמובן שהכנתי לילדים יחידה בנושא היקום ושילבנו בה יצירות וציורים להפגה והטמעת הנושא.

............


באחד הבקרים המעוננים יצאנו לגינה, כדי לצייר את היקום.

אנחנו מאוד אוהבים לעבוד עם צבעי מים למרות שהעבודה איתם דורשת יצירת שכבות וסבלנות רבה, נראה שתמיד היא המועדפת על הילדים בעיקר כי היא נינוחה, מרגיעה ודורשת פחות מאמץ עם ניקיון המכחולים.

הוצאתי מהספרייה הביתית ספרים על היקום לשם ההשראה והתחלנו בציור.



הכנתי לילדים דפי מידע ממוקדים שסיכמו את מה שנלמד בכיתה ה' במדעים:

היקום, גלקסיות, צבירי גלקסיות, מערכת השמש, כוכבים ושמשות, כוכבי לכת והירח.

על אישים חשובים למדנו באמצעות בריינפופ.



ציירנו את השמש אחרי שלמדנו עליה מספרים שיש לנו בבית ומאתרי אינטרנט שונים. גם יצרנו דגם שלה תוך שיחה על כל אחת מהשכבות שלה, עד לשכבת ההילה, הקורונה.



את דגם השמש יצרנו ממעין פיניאטה (בלון מנופח מונח בתוך קערה ועליו שכבות של נייר טבול בקמח, מים ודבק לבן)

היחידה היתה יחסית קצרה, סיימנו אותה בשלושה ימים והיא השיגה את המטרה שלה. הקטנים שלי נהנו מציורים ויצירה בעקבות הטיולים הליליים וההתמקדות בשמיים ועם יוני עבדתי על היקום, נושא שנלמד בכיתה ה' אך התפספס בגלל הסגר.


חומרים:





והנה פוסט נוסף מרתק על מערכת השמש




bottom of page