top of page

מועדון ה5 בבוקר

אני מרגישה שאני חייבת לכן סיכום לתקופה הנפלאה, שחלק מכן עברו איתי במקביל כשנכנסו למועדון ה5 בבוקר ובכלל למי שמתלבטת או מסתקרנת ולכן אני כותבת לכן את הפוסט, למרות שאם להיות כנה, זה לא ממש הסתיים ומניחה שזה ילווה אותי בשנים הבאות.


האתגר עצמו, של 66 ימים בהם התעוררתי ב5 בבוקר, צלח מאוד. הוא הביא עמו תקופה מבורכת ביותר, שחיכיתי לה הרבה זמן ובזכות ההתנסות החיובית הזו, גיליתי, או יותר נכון נזכרתי, ביכולות, בחלומות ובדברים שארצה לתרום ולתת לעצמי ולסובבים אותי.


ההחלטה ללכת על מועדון החמש בבוקר התהוותה בשנה האחרונה שלי כשהייתי עם ראם בבית. כל ילד עיצב אותי ותרם בצורה בלתי רגילה לשינויים שעברתי. אני מודה על כל ילד שקיבלתי במתנה, כי הם מתנה וזה ממש לא מובן מאליו שהם כאן איתי בהשגחתי, ונהנית מהם בכל יום ויום. מרגישה ברת מזל שזכיתי בהם. יחד עם זה הרגשתי סבוכה כי איכשהו בתוך כל אלו, לא היה לי זמן לעצמי. למרות שרציתי נורא, לא הצלחתי למצוא זמן להשקיע בעצמי. חיפשתי "כלי" שיאפשר לי , או טכניקה שתאפשר לי, לחזור ולהתמקד בי.


קראתי מאות ספרים במהלך חיי, שחלקם הגדול קשור בהתפתחות אישית, תודעתית, רוחנית כי מבחינתי זה העיקר בחיים. הספר הזה, מועדון החמש בבוקר, 'נתן' לי כלי מדוייק לשינויים שאני צריכה. הוא פתח לי דלת לדברים מדהימים שעברתי בחודשים האחרונים.


למי שלא מכירה את הספר:

מועדון החמש בבוקר של רובין שארמה, ספר חובה לכל מי שמחפש דרך להתחבר למהות שלו ואין לו זמן, מוצא עצמו רודף אחרי הזנב של עצמו . בגדול, העצה של רובין שארמה, היא לקום כל יום בחמש בבוקר כשיש חלוקה ל־20־20־20. עשרים דקות פעילות גופנית, עשרים דקות תפילה או מדיטציה או סתם הרהורים, ועשרים דקות לצמיחה, קריאה או כתיבה ביומן. זו שגרת בוקר חזקה מאוד שאני ממליצה עליה בחום רב. ברגע שמתרגלים, מחכים כל יום לחמש בבוקר ולא רוצים לפספס את זה.



ריכזתי שאלות ששאלתן:

1. האם את עושה ספורט בבוקר?

לא, את זה לא שילבתי מכיוון שאני הולכת לחדר כושר בשעות אחרות של היום.

2. איך הבוקר נראה?

קמה בחמש, מכינה קפה ויושבת עם מחברת כתיבה, לאחר מכן כחצי שעה של קריאה "גבוהה" לפעמים זה בסדר הפוך. מתחילה עם קריאה "גבוהה" ועוברת לכתיבת בוקר, תלוי בהרגשה ובצורך שמתעורר. בשעה 6 או חמש וחצי, תלוי בהספק, קוראת ספר "קל".

עד לפני מספר שנים עשיתי מדיטצייה באופן קבוע, בשנים האחרונות עושה הגות כמעט רוב היממה ולכן עשיתי התאמות לטכניקת ה 20*20*20 של שארמה, ודייקתי אותן עבורי.

3. האם את משלבת עוד דברים?

כן, אני משלבת את טכניקת כתיבת הבוקר שכתבתי עליה בעבר. למי שמתחברת, ממליצה עד מאוד על ספריה של ג'וליה קמרון.

4. איך התגברת על העייפות?

היו ימים קלים יותר שלא היה צורך בשינה נוספת, והיו ימים מאתגרים יותר שהשלמתי שינה בצהריים או שהלכתי לישון מוקדם מהרגיל.

5. האם את ממליצה לקרוא את הספר ולהתחיל את התהליך?

חד משמעית כן.




bottom of page